نگارش بیزینس پلن و طرح توجیهی

نگارش بیزینس پلن و طرح توجیهی
 

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





 

 از مزایای برنامه کسب و کار یا Business Plan چه می دانید؟

 

بسیاری از مردم فکر می کنند فقط استارتاپ ها به برنامه کسب و کار نیاز دارند و یا برای گرفتن وام یا جذب سرمایه گذار باید این برنامه را داشته باشند.

اما واقعیت این است که برنامه کسب و کار، مزایای فوق العاده ای برای هر تجارتی می تواند داشته باشد. علاوه بر این، برای اینکه از مزایای متعدد آن بهره مند شوید نیازی به

تهیه و نوشتن یک برنامه  رسمی نیست و معمولاً یک برنامه کسب و کار ناب (lean business plan) که فقط یک یا دو ساعت از وقت شما را می گیرد، کفایت می کند،

هر چند که باید به صورت ماهیانه آن را مرور و بازبینی کنید. برای آشنایی با مزایای برنامه کسب و کاربا استفاده از اطلاعات یک سایت خوب مطالبی رو براتون جمع آوری

کردیم که امیدواریم برایتان مفید واقع شود.

 

 

بیزینس پلن (Business Plan) نمای کلی از کسب و کار ارائه می کند.

برنامه کسب و کار به شما این امکان را می دهد تا تصویر بهتر و جامعی از کل تجارت تان داشته باشید. آیا در برنامه خود، فروش را به مخارج بازاریابی مرتبط کرده اید؟ آیا محصولات تان مناسب بازار هدف هستند؟ آیا همه هزینه ها من جمله هزینه های توسعه محصول، سرمایه در گردش، هزینه های ثابت در بلند مدت و غیره را در برنامه گنجانده اید؟ تمامی این موارد می تواند جایگاه شرکت تان و وضعیت آن را پیش روی شما قرار دهد.

برنامه کسب و کار (Business Plan) باعث تمرکز راهبردی می شود.

برای استارتاپ ها و کسب و کارهای کوچک لازم است که روی هویت های خاص شان؛ بر بازارهای هدف، خدمات یا محصولات متناسب با این بازار تمرکز داشته باشند؛ این برنامه این اتفاق را برایشان تسهیل می نماید.

برنامه کسب و کار اولویت ها را مشخص می کند.

برنامه کسب و کار به شما کمک می کند اهداف درست و مهم ترین موارد در تجارت تان را پیگیری کنید. به این ترتیب می توانید زمان، تلاش و منابع را به صورت راهبردی در جهت تحقق اولویت های کسب و کارتان اختصاص دهید.

بیزینس پلن تغییرات را مدیریت می کند.

وقتی فرایند برنامه ریزی به خوبی صورت گرفته باشد، می توانید به طور منظم پیش بینی ها را مرور کرده، پیشرفت ها را بررسی کرده و بر اساس توسعه های جدید در بازار، خود را هماهنگ کنید.

برنامه کسب و کار باعث پاسخگویی می شود.

با یک برنامه خوب می توان انتظارات را مشخص کرده و نتایج را پیگیری کرد. در واقع برنامه کسب و کار ابزاری برای مرور منظم انتظارات و وقایع پیش آمده است و اگر انتظارات برآورده نشده باشد، می توان از کارکنان یا مدیران همان بخش درخواست توضیح کرد و لذا مجبور هستند که پاسخگو باشند.

 

برنامه کسب و کار پول نقد را مدیریت می کند.

یک برنامه کسب و کار خوب، اجزای جریان نقدی را به هم مرتبط می کند. گاهی اوقات محاسبه سود، کافی به نظر می رسد اما وقتی حرف از فروش، محصولات فیزیکی، خرید اموال یا پرداخت بدهی می شود، باید جریان نقدی را برنامه ریزی و مدیریت کرد. در واقع با این برنامه می توان مشکلات را شناسایی و درصدد رفع آنها برآمد.

برنامه کسب و کار باعث همسوسازی راهبردی می شود.

آیا فعالیت روزانه تجارت تان با تاکتیک های اصلی کسب و کارتان همخوانی دارد؟ آیا این تاکتیک ها با استراتژی شما هماهنگ است؟  اگر پاسخ تان مثبت است پس همسوسازی راهبردی اتفاق افتاده و اگر پاسخ تان منفی است، عدم تناسب در برنامه ریزی کسب و کار به وضوح به چشم می خورد. به عنوان مثال چنانچه رستورانی دارید که غذاهایی با کیفیت عالی از مواد اولیه درجه یک (که فست فود نیستند) را سرو می کند و آن را به صورت آماده بر به مشتری عرضه کنید، به هیچ عنوان همسوسازی راهبردی را رعایت نکرده اید.

بیزینس پلن هدف گذاری می کند.

یک برنامه خوب کسب و کار، هدف گذاری می کند. این اهداف در واقع به عنوان اهداف اصلی تجارت محسوب می شوند و برای تحقق آنها (نظیر رسیدن به یک سطح فروش مشخص، استخدام مدیر فروش یا فعالیت در یک مکان جدید) تمام تلاش خود را به کار می بندید. مطمئنا وقتی اهداف تعریف شده باشد راحت تر می توان مسیر کسب و کار را طی کرد و به بیراهه نرفت.

بیزینس پلن اعداد و ارقام را مشخص می کند.

وقتی عملکرد تجارت خود را در قالب شاخص ها و اعداد در برنامه کسب و کار قرار می دهید می توانید به صورت ماهیانه آنها را مرور کنید. پس باید اعداد و ارقام مهم نظیر میزان فروش و مخارج، هزینه تماس ها، سفرها، سمینارها، ترافیک وب سایت، بازگشت سرمایه و غیره را در برنامه خود بگنجانید.

بیزینس پلن یک یادآوری واقع گرایانه منظم برای بررسی اوضاع فراهم می کند.

ما دوست داریم هر کاری از دست مان بر می آید برای مشتری خود انجام دهیم، اما گاهی اوقات باید کمی عقب بکشیم و کیفیت و تمرکز راهبردی خود را حفظ کنیم. قطعاً در نظر گرفتن اولویت ها و حفظ تمرکز، در بحبوحه کارهای روزمره، امر دشواری است و به همین دلیل یک برنامه خوب می تواند در نقش یک یادآور قوی و منظم، این موضوع را به صاحبان کسب و کار خاطر نشان کند.

بیزینس پلن برای جذب سرمایه به کار می رود.

سرمایه گذاران بالقوه سوالات زیادی درباره کسب و کار فعلی یا بالقوه شما دارند و یک برنامه کامل کسب و کار نه تنها به این سوالات پاسخ می دهد، بلکه نشان می دهد که فرد منظمی هستید و به تمامی منابع بازاریابی، حقوقی، مالی و انسانی و سایر جنبه های تجارت تان توجه کرده اید. علاوه بر این، برنامه کسب و کار شانس جذب سرمایه و وام بانکی را نیز افزایش می دهد.

برنامه کسب و کار برای راهنمایی و مشاوره گرفتن از دیگران مفید است.

کارشناسان کسب و کار وقتی می توانند به شما مشاوره رایگان بدهند که یک برنامه کسب و کار داشته و اعداد و ارقام را در آن گنجانده باشید. در واقع بعد از مطالعه برنامه شما می توانند پیشنهادات و راهنمایی هایی برای ارتقای کسب و کارتان ارائه کنند.

برنامه کسب و کار مشکلات را مشخص می کند.

یک برنامه کسب و کار جامع به همه زوایای راه اندازی و مدیریت شرکت می پردازد. وقتی درباره اطلاعاتی که قرار است در برنامه کسب و کار بگنجانید، تحقیق می کنید و احتمالاً متوجه می شوید فرضیات شما درباره بودجه بازاریابی، هزینه مواد، کسب مجوز، هزینه های کار، خرید یا اجاره ملک و سایر جنبه های ضروری تجارت اشتباه بوده است. اطلاع از این موضوع قبل از راه اندازی کسب و کارتان باعث می شود زمان کافی برای تغییرات و اصلاحات داشته باشید و سپس به امضای قراردادها و تعهدات بپردازید.

برنامه کسب و کار استراتژی خروج ارائه می کند.

یک برنامه کسب و کار علاوه بر ارائه راهکارهایی برای رسیدن به موفقیت، معیارهای واقع بینانه ای برای تعطیل کردن کسب و کار و جلوگیری از ضرر بیشتر را نیز مشخص می کند. معمولاً صاحبان کسب و کار نمی دانند در چنین شرایطی چطور تصمیم گیری و رفتار کنند، به همین دلیل ارقام و اعداد تعریف شده در این برنامه می تواند نشان دهد که یک تجارت رو به افول است و کمک می کند قبل از اینکه خیلی دیر شود، کسب و کار خود را تعطیل کنید و جلوی ضرر را بگیرید.

 

بیزینس پلن پیشرفت شرکت را مدیریت می کند.

با پیشرفت تجارت، خیلی از موضوعات از جمله بودجه سالیانه، تعداد کارکنان و اهداف مالی و مشتری هدف نیز تغییر می کند. در چنین شرایطی، برنامه کسب و کار به شما کمک می کند پیشرفت شرکت تان را بررسی و ارزیابی کرده و همچنین ادامه پیشرفت آن را در آینده را مدیریت کنید.

بیزینس پلن رویکرد بازاریابی را مشخص می کند.

مشتری هدف تان کیست؟ نقطه فروش منحصر به فردی که شما را متمایز از سایرین می کند، چیست؟ با چه تاکتیک هایی می توانید به مخاطب هدف دست یابید؟ بنابراین به دلیل اهمیت استراتژی بازاریابی باید بیزینس پلن در برنامه کسب و کارتان لحاظ شود.

بیزینس پلن نیازهای سازمانی و کارکنان را مدیریت می کند.

با کمک این برنامه می توان فهمید که چه فردی در کدام بخش از شرکت مشغول انجام چه وظیفه ای است. علاوه بر این مشخص می کند که آیا نیاز به کارمند بیشتر یا کمتر دارید و چطور می توانید اقدام به استخدام کارمندان جدید کنید.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 11 دی 1398برچسب:بیزیتس پلن, طرح کسب وکار, اشتغال, هدف, برنامه, خودکفایی, مشاوره, توسط رایان بهروزی
معرفی پرفروش ترین کتاب های انتشارات کلید پژوه (دسته کتاب های اقتصاد و مدیریت) معرفی پرفروش ترین کتاب های انتشارات کلید پژوه (دسته کتاب های روانشناسی) نکات مهم در نگارش بیزینس‌پلن یا برنامه کسب‌وکار طرح توجیهی کسب و کار : راهنمای مراحل تهیه و نوشتن طرح توجیهی چیست 100توصیه برای این که در نوشتن طرح تجاری موفق شوید! (بخش دوم) 100 توصیه برای این که در نوشتن طرح تجاری موفق شوید! (بخش اول) 4 ويژگي كه براي انتخاب نام برندتان بايد در نظر داشته باشد! 9 نکته مهم که برای نوشتن پایان نامه باید به آن توجه داشته باشید. چگونه در هشت قدم آسان یک برنامه تجاری ساده بنویسید! طرح توجیهی چگونه نوشته می شود؟ طرح توجیهی چیست 20 دلیلی که باید بیزینس پلن داشته باشید طرح تجاری چگونه می تواند منجر به افزایش میزان سرمایه شرکت شما شود؟ می خواهید برای شرکتتان یک بیزنس پلن بنویسید؟ بیزینس پلن چیست و اجزای آن کدامند؟ مرحله های نوشتن یک طرح تجاری (بیزنس پلن) کدامند؟ انواع بیزنس پلن ها کدامند؟
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی : پیچک